Nog 18 dagen.. - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu Nog 18 dagen.. - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu

Nog 18 dagen..

Blijf op de hoogte en volg Rixt

29 Augustus 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Hola personas!

Net een gesprek gehad op school met alle meiden die naar Spanje gaan en de nederlandse contactpersoon.
Ik heb nu officieel het papier ondertekend die mij recht geeft op de vergoeding (wat trouwens een heel bedrag is). Het is nu dus meer dan officieel dat ik ga.
Ik begin dan nu ook wel echt even in de stress te raken omdat ik net nog even besefte hoe belangrijk het spaans is en hoe slecht ik het eigenlijk kan... (HELPPPPP)
Ook vliegen wij op hele rot tijden en omdat wij niet meteen met de stage beginnen maar eerst 5 dagen eerder ter oriëntatie daar heen gaan geeft dat ook nog een probleem..
Het gesprek ging dus niet flekkeloos en was dus niet zo leuk als ik had gedacht. Het heeft me alleen maar stress gegeven en het idee dat het niets wordt... De moed is me dus echt even in de schoenen gezakt.
Maar laten we dat ook weer van een positieve kant bekijken; het hoort er allemaal bij!
Ik kan me totaal geen voorstelling maken van hoe het daar allemaal zal gaan en hoe het er uit ziet, eerst had ik hier wel vrede mee maar nu begin ik het toch echt wel spannend te vinden (ja rixt, ook dit hoort er allemaal bij... wat een leerproces)
Ik dacht dat ik al wel wat woordjes spaans kon, wat ik ook wel kan, maar het is niet dat ik er in een verhaalvorm iets van begrijp (wat ik stiekem wel had verwacht). En wat ik ook had verwacht is dat de contactpersonen daar wel engels konden, maar nee ze zijn zo spaans als wat! TOP! Want dan gaat ons spaans leren alleen maar sneller (ahum....)
Dus ik heb het dieptepunt nu wel even berijkt en zie het toch allemaal niet meer zo probleemloos in.. Het is de werkelijkheid, geen 'veilige' droom!
Op dit moment is de taal die me het meest 'dwars' zit. Dus dat wordt nog maar harder oefenen. Want met engels kom ik er waarschijnlijk niet (wat ik nou nét wel kan).
Dit is trouwens wel een hele erge klaagblog, gelukkig is dit de eerste! Het is natuurljik wel allemaal heel erg leuk dat ik dat ga doen en het wordt ook een hele ervaring, maar er zijn ook dingen die minder leuk zijn, dat wist ik natuurlijk al wel maar ik had ze nog niet ondervonden. Nou bij deze!
En nu denk je vast na het lezen van deze klaagblog; ze heeft er vast heeeeelemaal geen zin meer in. Nou ik kan je eerlijk zeggen, dat heb ik nog wel, HA, dus nee mijn plekje is niet vrijgekomen ;p To bad!
Ach, nog maar wat harder leren voor spaans en dan zien we het wel. Het komt vast allemaal wel goed, en dat gaat vast niet op de weg die ik in mijn hoofd heb, maar het komt goed (even wat moed inpraten)

Nou mensen, ik ben al weer veel te lang aan het schrijven, ik zou maar weer eens verder moeten met het ontwikkelen van mijn spaanse woordenschat!..

Adios mi amigos! ;)) (in deze mail staan welgeteld al 5 woorden spaans waarvan ik maar 1 van google translate heb gehaald, be proud ;)))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Rixt

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6486

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Spanish summer au-pair

Landen bezocht: