-Life has so much to appreciate- - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu -Life has so much to appreciate- - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu

-Life has so much to appreciate-

Blijf op de hoogte en volg Rixt

26 Oktober 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

De dagen en weken vliegen voorbij, het gaat me allemaal veel te snel.
Dit had ik dus nooit durven dromen en denken. Ik had verwacht dat ik wel eens met heimwee zou komen te zitten, maar nee helemaal niets. Ik leef hier het leven en realiseer me steeds meer dat ik dat in Nederland niet doe. Ik had het er nog met Katja over, in Nederland is alles gewoon en ga je mee in de stroom van de dagelijkse dingen. Maar hier haal je alles uit de dagen omdat je weet dat je ze niet vaker meer beleefd. En in Nederland is dat eigenlijk ook zo, maar omdat alles daar normaal is vergeet je eigenlijk te leven.

Het is trouwens alweer een hele poos geleden dat ik een blog heb geschreven, het leven hier gaat ook gewoon door. Maar er gebeurd zo veel en we hebben het echt druk met werken en het 'huishouden' runnen. Dus veel tijd voor schrijven, skypen en ga zo maar door zit er niet bij.

Vorige week was de familie van Katja hier in SanLucar. Het was een hele leuke en gezellige week. En ik mocht ook mee met hun naar Cadiz en Huelva/Punta Umbria. 2 hele mooie plaatsen. Het was echt een hele gezellige week, met elke dag uiteten! Wat een luxe :)

Afgelopen week was het 'gewone' leventje hier weer begonnen met stage. Op stage beginnen we ons al steeds meer thuis te voelen en ook merk je dat de mensen steeds meer aan je beginnen te wennen en door krijgen dat je Nederlands bent.
Met de taal gaat het ook steeds beter, het begrijpen wordt al steeds makkelijker en het praten begint ook wat op gang te komen. Dingen kosten tijd.. Rixt wil altijd veel te snel met alles. Alles moet meteen goed zijn :p Maar dat leer ik hier wel af.

Donderdag zijn we samen met Agu naar Sevilla geweest, hij wou ons wat mooie plekjes laten zien. En dat is hem zeker gelukt.
Eerst zijn we naar een park geweest, wat heel groot en mooi was. Ik kan zo genieten van de vogeltjes die nu nog fluite en het heerlijke weer 27 graden). Toen we door dit park liepen kwamen we uit op plaza de Espana. En dit was wat ik zag toen ik thuis op google zocht naar beelden van Sevilla. Wauw wat is dit een mooi plein. (foto's staan op facebook). Ik kreeg hier echt even zo'n geluksgevoel. Want daar sta je dan, genieteuuunn!! Hierna zijn we nog even door Sevilla gelopen en heeft Agu ons getrakteerd op avond eten. Het was echt een hele gezellige avond.

Gister (zaterdag) hebben Katja en ik ook stage gelopen om wat meer uren te maken. Het was een hele leuke dag, we mochten mee lopen met de fisio. Want onze baas/begeleidster wil dat we alle dingen van het verpleeghuis leren kennen. Het was heel leuk om ook eens dit werk mee te maken, en ook wij mochten de mensen masseren. Dit kwam niet heel precies, dus wees maar niet bang. Ze zijn er niet slechter uit gekomen dat dat ze aankwamen.
Na deze massage sessies heeft de fisio onze rug ook even gekraakt en gemasseerd. Heerlijk! Ik wil dus wel vaker met haar meelopen haha.
Hierna liepen we nog even mee met een (voor ons nieuwe) verpleegkundige. Wat was dat ook weer een leuk persoon! Met de collega's krijgen we het ook steeds leuker.

Na het werk zijn we naar Sevilla gegaan om hier wat te eten en naar een marktje te gaan. Het was erg gezellig en lekker haha.
De busreis terug naar huis was echter ook geweldig! We zaten in de laatste bus met allemaal jongeren. Een jongen was helemaal dronken en high en de hele bus had de grootste lol met en om hem! Machtig hahaha.
Hier merk je wel dat de mensen positiever en vorlijker zijn dan in Nederland. Want in Nederland was het allang vechten geweest. Het is hier allemaal wat relaxter.

Zometeen hebben we een lunch bij Carmen (begeleidster) en daarna gaan we met Agu naar het strand. Alweer een lekker dagje dus :-)

Quote:
'Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you dind't to than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.'

Deze quote kwam ik tegen. Toen ik in Nederland me had aangemeld voor dit project , en hoorde dat ik op gesprek mocht komen begon ik te twijfelen. Want je laat wel voor 3 maanden alles in Nederland achter. En ik moest mijn baantje opzeggen. Maar na wat gesprekken heb ik toch het besluit genomen om te gaan. En daar ben ik nu heel blij mee, want dit had ik niet willen missen! Het is niet altijd even makkelijk, maar ik leer hier zo veel. En genieten doe ik zoals jullie lezen ook. Dankbaar ben ik, dankbaar dat ik dit mag doen. En ook dat wil ik even melden ;-)
Dus ook voor andere mensen die dit lezen en twijfelen of ze zo'n kans moeten pakken, ik zou zeggen pak hem! Want het is een heeeele mooie en (persoonlijk)leerzame ervaring.

Nou mensen, ik ga verder genieten. Een hele fijne zondag.

un abrazo, Rixt



  • 26 Oktober 2014 - 18:04

    Lina Lanting:

    Wij vinden het zo leuk jou verslag te lezen , en dat het jou zo naar de zin gaat .Natuurlijk zul je ook wel eens een moment hebben dat je het niet zo ziet zitten maar de tijd gaat zo snel voor dat je het weet ben je weer thuis .En dan horen wij natuurlijk ook echt de verhalen he .Gisteren zijn we bij Job geweest , Marijke en Harry waren met de camper die gingen later door naar Gouda naar een broer van Marijke en vandaag weer terug naar huis .Onze dochter Loes komt morgen weer thuis van vakantie wandelen in Marokko het Atlasgebergte ze hebben het prachtig gehad .Wij blijven hier maar rustig in Middelstum in het voorjaar. zullen we wel weer zien .Rixt ik ga eindigen wij gaan uit eten en ik ga me nog even opfrissen .Heel veel sterkte met alles en lekker genieten .Liefs van Opa en Oma Lanting.

  • 27 Oktober 2014 - 13:44

    Sylvia Zijlstra:

    Rixt, wat heerlijk om te lezen datje zo geniet van het leven daar en ik ben benieuwd naar wat er nog komt. Ik hoop dat je andere studenten inspirereert om ook zo'n ervaring op te doen. Ik werk er graag aan mee : )

  • 03 November 2014 - 17:38

    Sjoek Smith:

    Samen met mama gekeken naaar jou leuke verhaal!
    Fijn dat je zo geniet en gelukkig dat je ons niet mist.
    Dit is een hele waardevolle ervaring voor jou.

    Veel liefs Sjoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Rixt

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Spanish summer au-pair

Landen bezocht: