Eerste blog - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Blijf op de hoogte en volg Rixt

21 Juli 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Het lijkt me leuk om voorafgaand en tijdens mijn reis een blog bij te houden, leuk voor later en leuk voor nu :) Leuk voor de lezers maar ook leuk om terug te lezen. Laten we beginnen bij hoe het allemaal begon..

Op de opendag van de opleiding verpleegkunde kreeg ik te horen dat je een stage kon lopen in het buitenland, vanaf dat moment ben ik al helemaal enthousiast en wil ik dit ook heel graag doen. Vanuit de opleiding zeiden ze dat dit alleen het laatste jaar kon, maar toen wij afgelopen februari een mailtje kregen over een internationale stage markt ben ik hier meteen op af gegaan.
In eerste instantie was er een mogelijkheid om naar Zweden te gaan, toen ik hoorde dat je helemaal boven in Zweden zou zitten ver weg van alles leek me dit niet zo leuk. Op deze 'markt' was er ook een tafeltje over Spanje, dit was echter alleen gericht op de opleiding onderwijsassistent en pedagogisch medewerker. Bij dit tafeltje zijn we gaan informeren naar de mogelijkheden in onze sector, en zo is de docente daar gaan zoeken naar een geschikte plek!
Na in spanning te hebben afgewacht hoorden Katja en ik dat we op stage mochten in een verpleeghuis in Sanlucar, een stadje 20 km van sevilla af). Wanneer was nog niet duidelijk tot een week geleden.
En nu is het dus 100% zeker en is er geen weg meer terug! Een droom die ik al heel lang had gaat dan eindelijk werkelijkheid worden.
In het begin twijfelde ik nog heel erg omdat je toch wel 3 maanden van huis gaat. Mijn baantje moet ik hiervoor opzeggen en ook moet ik thuis alles missen, inc mijn lieve paardje. Het leven van mij hier in Nederland komt hier te staan, ook de vrienden. Ook loop je een achterstand op op school, maar dit valt allemaal wel weer in te halen met een (maximale) verlenging van een half jaar.
Maar om zo'n kans daar voor te laten gaan... Nee, daar zou ik spijt van krijgen later.

Hoe het er nu voorstaat:
Katja en ik gaan van 16 September tot 15 December naar het plaatsje Sanlucar la mayor. We gaan hier 1 dag per week naar school (om ook contact te krijgen met studenten), de andere 4 dagen lopen wij stage in een vrij nieuw verpleeghuis 2 kilometer van ons apartement af.
Jup, zelfs het apartement is al geregeld. Een apartement met 2 slaapkamers, tv, airco, volledige keuken, wasmachine (thankgod) en een balkon met heel mooi uitzicht over de stad (wat de foto's laten zien). Er staat niet aangegeven of er wifi is, ik ga er vanuit dat dit niet aanwezig is, maar hier vinden we ook wel weer wat op!

Nu nog maar even druk aan de bak met Spaans, en natuurlijk ook nog heerlijk genieten van de zomervakantie.

  • 22 Juli 2014 - 09:44

    Katja:

    We gaan er een top tijd van maken daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Rixt

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6505

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Spanish summer au-pair

Landen bezocht: