Go where your dreams take you - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu Go where your dreams take you - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu

Go where your dreams take you

Blijf op de hoogte en volg Rixt

26 Juni 2015 | Spanje, Sevilla

Over minder dan 2 weken is het zo ver, dan vertrek ik voor 5 weken naar Spanje!
Hoe dichterbij het komt hoe realistischer het wordt. Inmiddels heb ik mail contact met de moeder van het gezin, in het engels!! Ideaal, want mijn Spaans is nog steeds niet geweldig. Ik heb zo’n idee dat dát in die 5 weken wel eens beter kan gaan worden. Ook zou ik me dan over mijn ‘spaans spreken angst’ heen moeten zetten, en dan kan het nog wel eens wat worden. Dit keer geen Nederlandse mensen mee, dus als ik af ga als een gieter heeft niemand het gehoord! (scheelt weer :P)

Hoe dichterbij het komt hoe meer ik me realiseer dat het echt is, en dat ik echt alleen ga! Dit vind ik dan toch wel spannend. Maar dit is gezonde spanning, ik heb er namelijk ook heel erg veel zin in! Een nieuw avontuur, een nieuwe situatie maar dezelfde omgeving. Ik ben zoooo benieuwd hoe het allemaal gaat komen.

De eerste week vier ik zelf vakantie bij ‘mijn familie’ daar. Na een week ga ik dan naar de au-pair familie en ben ik daar tot het einde. Tenminste, zo ziet het er nu allemaal uit. Het kan nog wel 100 keer veranderen. Maar dat maakt niet uit. Ik zie het ook allemaal wel.
Ik maak me nog niet druk, het komt toch allemaal zoals het komt. Relaaaaaax!
Dat heb ik wel van die drie maanden geleerd, het komt allemaal anders maar allemaal goed.

Ik verbaas mezelf er nog elke keer over dat ik dit echt ga doen. Het is serieus een droom die weer werkelijkheid mag worden. Ik vind het zo bijzonder, en ook zo gaaf! Het is gewoon echt, echt dat ik dit ga doen. haha, fantastisch.
Het kleine meisje van 6 dat vroeger altijd riep dat ze wou gaan reizen, werken en leven ergens op de wereld maakt haar dromen nu gewoon waar. Iets wat ik natuurlijk heel erg had gehoopt, en van had gedroomd. Maar nu ga ik het echt doen, dat maakt me zo’n gelukkig mens!

Ik wil hier niet mee zeggen dat mijn leven een grote perfectie is, want zoals je zelf wel weet bestaat een perfect leven niet. En heb ik ook mijn baaldagen en dingen. Gelukkig maar, want dat is het leven ;) Wat ik hier mee bedoel te zeggen is dat iedereen zijn dromen waar kan maken, het enige wat je er voor hoeft te doen is GAAN! Het gewoon proberen te regelen, er is serieus meer mogelijk dan jezelf denkt.

Toen ik aan een paar vrienden vertelde dat ik ging werken als au-pair in Spanje, kwamen er veel reacties. Er werd gevraagd wat ik zou verdienen en hoe lang ik moest werken.
Ik vertelde dit, en een reactie die ik kreeg vond ik best wel mooi. Het was geen goede of slechte reactie, maar gewoon een reactie. Hij was als volgt; ‘maar serieus? je verdiend dat bedrag? Dat is super weinig per uur, dan kan je beter hier werken in de zorg, hier verdien je veel meer geld. Je maakt er alleen maar verlies op nu, je ticket was zelfs nog duurder dan het geld wat je daar verdient.’
En dat klopt, wat ik er mee verdien maakt me geen miljonair. Maar toch wordt ik er rijker van. Het geld maakt mij niet uit, ik spaar wel weer. Maar de ervaring blijft voor altijd bij me. Dit is wat ik wil, dit is waar ik van droom. Ik loop al een hele jaar stage in de zorg, dan vind ik het ook wel even lekker om in de zomer geen blote billen te wassen. En of het nou beter of slechter op mijn cv staat, dat zien we later wel weer. ;)
De persoon die dit zei bedoelde het niet gemeen hoor, het was hoe diegene er over dacht, wat ook helemaal prima is! Het geeft het verschil tussen mensen weer, iedereen denkt weer anders. En dat is niet goed of fout. Het is anders, en dat maakt het allemaal net wat interessanter. Als alle mensen hetzelfde zouden denken zou alles ook hetzelfde zijn. En leer je dus niets.
Wat ik met mijn blogs probeer te doen is mensen inspireren om zijn/ haar dromen te volgen, maar ook mijn verhaal vertellen. Oké genoeg gelul, ik wijk helemaal af van het onderwerp; over precies 13 dagen vlieg ik naar Spanje om 5 weken alleen rond te huppelen, can’t wait :-D.

‘Travel not to find yourself but to remember who you’ve been all along’

‘The woman who follows the crowd will usually of no further than the crowd. The woman who walks alone is likely to find herself in places no one has ever been before’ - Albert Einstein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Rixt

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6495

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Spanish summer au-pair

Landen bezocht: