Ingeburgerd - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu Ingeburgerd - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Rixt Wit - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd

Blijf op de hoogte en volg Rixt

29 September 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Buenas Tardes!
De eerste stage week zit er op en we zijn al weer aan de 2e begonnen!
Zelf wanneer ik altijd blogs van iemand in het buitenland las kon ik niet wachten op de volgende en snapte ik niet waarom die gene niet vaker schreef. En nu realiseer ik dat ik zelf ook niet zo vaak schrijf dan als ik zou willen.. En het komt simpelweg omdat ik het te druk heb met leuke dingen doen! Dus eigenlijk is het een heel goed teken.
Ook is de locatie van deze blog geweldig want ja, ik zit in mijn eigen appartement!!! Geen school meer voor wifi, nee gewoon lekker thuis!
En thuis kan ik het inderdaad al noemen. Want thuis is het zo langzamerhand echt aan het worden.

Afgelopen vrijdag waren we uitgenodigd om mee uit te gaan. En uitgaan is hier iets heel anders dan in Nederland. In Nederland heb je een club/disco. Hier heb je die ook wel maar die zijn voor de rijke mensen. In Nederland gaan wij 'gewoon' gekleed naar een club. Maar hier is het allemaal heel netjes, wat betekend: mannen strak in pak en vrouwen in een mooie nette jurk of iets wat daar op lijkt.
Nu denk je misschien, wauww! is ze naar zo'n highcost party geweest? Maar nee, wij hadden een lowcost party want we zijn studenten he ;-p. Een lowcost party is een party waarbij je met een groep mensen op een parkeerplaats gaat staan met auto's, de muziek aan doet en zelf drinken mee neemt. En ook dat heeft zn charme. We hebben vrijdagavond heel veel lol gehad, niemand verstaat ons Nederlands hier dus je kan vrijuit van alles zeggen. Heerlijk! hahaha

Waar katja en ik ook steeds erg om moeten lachen is dat we verengelsen (ik hoop dat verspaansen nog komt), maar heel vaak zeggen we zonder dat we er bewust van zijn engelse woorden en weten we het nederlandse woorde gewoon echt niet meer. Haha! Misschien als je t leest klinkt t niet grappig, maar t is t wel dus vermeld ik t ook op de blog, of je t nou wil weten of niet.

Zaterdag hebben we eerst heeeerlijk uitgeslapen, ik werd pas om half 12 wakker!!!!!!! Veeeel te laat, maar goed de avond er voor was het ook laat geworden.. De tijd is niet vermeldbaar op deze blog. (:p)
Toen we hadden ontbeten en geluncht zijn we naar Sevilla gegaan. En weer regende het, maar de stad werd er niet minder mooi op. Wauw! wat is Sevilla een mooie stad. Heele mooie kerken en parkjes. Erg leuk.
's avonds hadden we met de dochter van Carmen (carmen is onze spaanse contactpersoon en haar dochter heet clara) afgesproken om tappas te eten en in Sevilla naar een concert(je) te gaan.
Rond een uur of half 9 hebben we heerlijk (voor de eerste keer) tappas gegeten en waren we voor 3 personen 18 euro kwijt! Dat is toch geen geld?!!! En nee, het was niet voor 1 tappas hapje, we hadden iets van 6 verschillende mini gerechtjes.
Na het eten en kletsen zijn we met clara haar vrienden naar een blues bandje geweest en toen die ophield naar een ander bandje. Het was wel leuk! En vooral speciaal, want wie gaat er nou in een vreemd land zomaat met vreemde mensen mee. Genieten doe ik hier dus zeker.

Eerst zaten we te tellen hoeveel weken we nog 'moesten', maar nu we eenmaal onze draai en vrienden hebben gevonden willen we eigenlijk niet meer weg. Ik geniet zo erg en voel me echt intens gelukkig.

En over de stage; we weten waarom het zo onhygienisch is. Door de crisis in Spanje bezuinigen ze op de zorg, hierbij hebben ze geen alcohol voor de handen omdat dit te duur is en zijn er ook maar een beperkt aantal handschoentjes waardoor je dus langer met t zelfde paar handschoentjes moet doen. Eigenlijk diep triest dus dat de regering hier op bezuinigd...

Nou, meer heb ik eigenlijk tot nu toe niet meer te vertellen. Nu ik internet heb in t appartement horen jullie vast snel weer wat van me :)

Un abrazo, Rixt

  • 30 September 2014 - 09:53

    Petra Visser:

    Hallo Rixt,

    Mooi te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik kreeg al een mailtje van Sylvia met daarin het bericht dat het goed gaat met jullie. Ben benieuwd of de BP opdrachten een beetje lukken en of de werkbegeleiding jullie kan helpen.
    Zodra je iets hebt voor mij, dit graag via de mail opsturen dan kan ik er naar kijken.
    Veel plezier en natuurlijk een leerzame stage.

    groeten Petra Visser BPV docent

  • 30 September 2014 - 14:22

    Lina Lanting:

    Wat fijn om te horen dat het jou zo naar de zin gaat ,ik vind het erg leuk om jou verslagen te lezen , en je prachtige foto's van de steden die je maakt ,ik leef mee . Op zo'n manier gaat de tijd ook erg snel voorbij als je het naar de zin hebt . Wij zijn het weekend met Gijs en Job uit eten geweest in de stad dat was ook gezellig .Veel plezier en genieten he .Gr .Karel en Lina Lanting .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Rixt

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6505

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Spanish summer au-pair

Landen bezocht: